Tycker jag fel då?

Vaknade av en signal på Christoffers mobil, senare ringde hemtelefonen en singnal. Busringare tänker jag, men jag vaknade och steg upp av det i alla fall. Det visade sig dock endast vara MUF kansliet som ville prata med Christoffer. Sedan råkar det komma upp när jag pratar i telefon med min mor, som blir helt chockad att jag är "moderat" (mer socialliberal) och plötsligt vill alla i familjen klaga på det. "Det kommer kosta massa pengar" säger min mor, "Gör som du vill" säger min far. "Skyll dig själv, du kommer inte bli omtyckt av kommunen och inte få jobb" säger min bror (jag bor i en röd kommun). Så motiverad börjar jag min dag. Jag blir bara så fruktansvärt less på att man inte får tycka som man vill utan att få skit.. När jag ville skriva ett arbete om droglegalisering säger läraren " Jaha.. Du är en SÅN där.." och mina vänner verkar SMÅTT less på mina liberala åsikter. Vadå, är det fel att tycka att alla ska få göra VAD de VILL så länge de inte skadar någon. "Cannabis förstör liv blablabla." Vem förstör egentligen folks liv? Är det drogerna eller är det staten som sätter de som odlar eller tar droger i fängelset? Tänk på det.
 " En mamma som är stressad pga barn och jobb bestämmer sig för att prova cannabis, odlar kanske lite hemma. Polisen blir tipsad och hon åker i fängelse på kanske 2 år. Barnen blir mammalös under den tiden, måste skämmas för henne eftersom droger är så JÄTTE HEMSKT!! " Okej, Vad förstör hennes liv i framtiden (eftersom hon kanske blir sparkad och får kanske inte jobb pga av drogerna) är det drogerna hon tog för att lugna ner sig, eller är det lagen som förstört hennes liv?
Jag tycker då att det är lagens fel.

Jaja, nog med detta. Jag ska försöka ta mig en promenad till biblioteket och föra tbx lite böcker.

Kommentarer
Postat av: S

kaj, nu har du lärt dig en läxa "prata aldrig politik - du får bara ovänner" hehe, jag håller helt klart med dig fast ibland är det rätt bra att skita prata politik med sin familj eller vänner när de inte vet ett skit vad man grundar sig på.. Nu kommer du liksom bli förföljd osv osv :)

2008-12-27 @ 18:13:49
Postat av: K

Mm dock borde familjen ändå acceptera att man tycker som man gör. jobbigt nog var de mest bara sura på mig eftersom de är mer åt de röda hållet. Känns surt att de inte tycker det är bra att jag har åsikter och inte är en död fisk ^^

2008-12-27 @ 22:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0