Le notre dame de Paris


Condemned
Arrested
Accused
Locked up

Thrown out
Expelled
Exiled
Deported

The color
Of my skin
Close
To yours

The song
You sing
With the music
I dance

The pain
Of exile
On the streets
Of your city

How to make a world
Without any more
Excluded


How to make a world
Without misery
Or borders


Första versen i en av mina favoritlåtar. Kommer från musikalen Le notre dame de Paris (en mer vuxen version av Ringaren av notre dame) Finns många bra klipp på Youtube. REKOMMENDERAS VARMT! Speciellt om man tycker om franska och musikaler. Mycket bra röster!
Har idag börjat lyssna på Sonata Arctica igen. Känns som om jag saknat det en hel del. Musiken kan verkligen få mig på humör att göra nått.
De har bra texter och bra musik. Någon slags metal är det.

Skolan börjar på måndag.. NOOOO! men på ett sätt är det YEY! Rytm och stabilitet i vardagen. Längtar till Bokföringen! Siffror är så konkreta. Antingen är det rätt eller så är det fel, inget flum i det hela. Sen längtar jag tills jag får börja sy på min balklänning... Har börjar få en idé i huvudet över hur jag vill ha den. :)

Nåja nu ska jag vänta på min älskling som strax kommer hem från jobbet hoppas jag :D

BON SEMAINE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0