Thailand, Phuket

Dags att uppdatera bloggen. Det blir inte lika ofta nu för tiden , internet är dyrt och de är dålig uppkoppling.
Men i alla fall. Den 13 April var det nyårsdagen här vilket innebär VATTENKRIG hela dagen! Det var sjukt roligt! Och man kan inte säga något emot de, de sprutar vatten på poliserna också så. :P haha men familjen (utom Christoffer som var lite sjuker och trötter) for först till ett buddistiskt tempel där vi tände rökelser etc. Sedan for vi runt i Phuket (staden) där vi till slut stannade för att beväpna oss med vatten pistoler och gav oss i väg för att hitta ett passande ställe för att beskjuta alla stackars thailändare och turister. Fast många thailändare for omkring i pickups och slängde vatten på folk på gatorna. Aja, hela dagen var i alla fall helt underbart rolig, kom tillbaka till hotellet helt dygnsur och Christoffer fick värma mig (eftersom AC:n i bussen gjort mig smått nedfrusen)

14 april var Christoffer och jag på en båt tur runt till några öar. Bland annat till de öar där man spelat in en James Bond film och filmen The Beach. Rätt så vackert (bilder finns på www.fantome.pixbox.se ) men ganska trist, om man bortser från ett tyskt par i 35-40 års åldern som vi umgicks med hela dagen och pratade med. Det var dock mest Christoffer och mannen (Erik) som pratade mest. Hans fru/sambo (Nicky) och jag satt mest och lyssnade.
Idag ska jag och Christoffer slöa och ta de lugnt. Har äntligen blivit brun! Eller iaf brunare ^^
Men nu ska jag ladda upp bilder på pixbox, cya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0